En helg i hockeyns tecken

Ja då är man hemma igen efter en dag i ishallen. Stingers har spelat 2 matcher ute i Rönnäng idag. Första matchen gick ganska så bra med tanke på att sist dom möttes för 2 år sedan så vann Rönnäng med 22-1 men idag vann dom bara med 8-1 så visst har våra killar blivit mycket bättre :D Tyvärr orkade dom inte riktigt med två matcher utan förlorade den andra matchen mot Trollhättan med 14-0. Men eftersom jag vet att våra killar kan bättre än så så kommer dom att komma igen. Dom var helt enkelt jätteduktiga idag. Och jag, hmmm jag är en riktig hockeymamma.. hehehe sitter och hejar och skriker som den värsta. Det är ju så att jag tycker dom spelar så bra. Det är underbart att se hur dom växer ute på isen. Åker och tar för sig. jisses, dom får ju inte ens tacklas i denna åldern men oj vilka tacklingar dom får och ger :D hahaha Timmy flög iväg som en liten handske idag. Trodde han skulle bli rädd men nädå, killen som gav tacklingen fick allt smaka på sin egna medicin.. Timmy ger inte upp utan är en riktig tuffing. Hårt mot hårt :D

Nästa helg är det matcher både på lördagen och söndagen. Tror dom ska till Uddevalla på lördagen för att spela 2 matcher och till Vänersborg på söndagen för två matcher.  På onsdag är det extra träning. Mycket hockey blir det men så länge dom tycker det är kul så gör det ju inget, och för tillfället så verkar det som om dom skulle kunna träna varje dag om dom fick.

Nu är det "bara" 5 dagar kvar tills min stora älskling kommer till mig. Tyvärr så tror jag han inte förstår hur mycket jag längtar. Önskar det fanns mer tid att kunna vara tillsammans på, men jag får vara glad för det jag får, även om det känns alldeles för tungt ibland.

Kommentarer
Postat av: Michael

Hej Keo, tack för comentare på min blogg. Allt är bra med mig och jag hoppas alt är bra med dig också Kram Tilbåka.

(Hope didnt make to many spelling errors :D

2008-10-27 @ 15:56:29
URL: http://www.nederzweeds.web-log.nl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0