Meningen med livet :O

Denna ständiga fråga utan svar. Vad är meningen med livet?? Är meningen att vi ska sova, äta, jobba, dö i soffan på kvällarna för att sen gå och lägga oss igen för att vi måste orka med att jobba. Finns det verkligen ingen annan mening med livet? Om jag får citera min samåkare: Det är en konstig saga vi lever i. slut citat. Ja det är en konstig saga. Kan vi styra vårt öde själva? Varför händer vissa saker bara? Vem bestämmer att vissa får leva ensamma och vissa får leva tillsammans? Vem bestämmer om varför vissa blir barnlösa och andra kan yngla av sig? Vem bestämmer att just du är en bättre förälder till ett eller flera barn än dom som är barnlösa? Varför får vi olika prövningar i vårt liv? Ingen får ju gå igenom samma sak men vissa kanske kan komma i närheten av varandras prövningar. Ska jag bara sitta här och godta att det här är mitt liv och det kommer inte förändras. Du är dömd till detta livet. Kan jag verkligen inte påverka eller styra det som jag vill? Hmmm man säger ju att man bestämmer över sitt egna liv. Men gör man det? Jag kan inte påminna mig om att jag har bestämt att mitt ska vara så här. Mina drömmar när jag var liten var helt andra. Den enda drömmen som har gått in är att jag fick en underbar son! Alla andra drömmar är fortfarande drömmar och jag tror inte jag kan göra något åt dom än just behålla dom som drömmar. Ingen annan av mina drömmar kommer någonsin gå i uppfyllelse och jag kan inte göra något åt det. Då kan jag säga att jag kan i alla fall inte bestämma över mitt liv. som jag skrev, då hade mitt liv varit något helt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0